Handelsbetingelser

Dentalinstituttet ApS 
Agertoften 1
5550 Langeskov
Danmark
CVR-nr. 39940396
Tlf. nr. +45 30 71 60 81

KØB AF KURSER
Om ønsket kan et kursus afbestilles indtil 5 uger før uden omkostninger. Afbestilles der 2-5 uger før, så refunderes 50% af kursusprisen. Afbestilles der mindre end 2 uger før, så kan vi desværre ikke refundere kursusgebyret, da vi hæfter for omkostninger på dette tidspunkt. 

Kursuspladsen kan dog afsættes til en anden deltager uden omkostninger. 

En eventuel aflysning skal ske via e-mail til info@dentalinstituttet.dk 

 

BESTILLING OG BETALING
www.dentalinstituttet.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Det kan dog i meget sjældne tilfælde ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.dentalinstituttet.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Ved betaling med kort, foretrækker vi, at du anvender dankort. Du kan også handle på vegne af en tandklinik og få tilsendt faktura for dit køb, sålænge du har bemyndigelse til at foretage købet på tandklinikkens vegne. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.dentalinstituttet.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Vi tager forbehold for tastefejl og udsolgte varer.

KVITTERING
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os. Denne er vedhæftet i mailen, du modtager, om at varen er afsendt. Desuden bliver den også medsendt ordren, når den er pakket. Den vedlagte faktura i pakken skal vedlægges, hvis varen ønskes returneret.

14 DAGES FORTRYDELSESRET
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, eller man kan miste sin fortrydelsesret, heriblandt bøger, hvor plastemballagen er brudt. Eller varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt - her bortfalder din fortrydelsesret. 

Fortrydelseretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender returvarerne hurtigst muligt.

RETURNERING
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Dentalinstituttet ApS 
Agertoften 1
5550 Langeskov
Danmark
Telefon + 45 30 71 60 81

OBS! Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

RETURPAKKER SKAL SENDES MED OMDELING
Du vælger selv, hvilket fragt-/pakkefirma du vil benytte i forbindelse med returnering af din vare. (Evt. GLS, PostNord, DAO m.fl.) Vi anbefaler blot, at du sender din returpakke som en forsikret pakke, så du har mulighed for at benytte "Track and Trace", hvis der skulle opstå forsinkelse eller udeblivelse af pakken.

Vi accepterer ikke returpost sendt til postbutik eller pakkeboks. I sådanne tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsender, hvorefter den må sendes på ny (med omdeling). Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender. Alternativt kan returpakker afleveres på vores fysiske adresse.

RETURNERING PÅ FYSISK ADRESSE
En vare købt på webshoppen kan også returneres på den fysiske adresse. Husk at medbringe din ordrebekræftelse. Se adressen ovenfor.

DOKUMENTATION FOR DIT KØB SAMT RETURSPECIFIKATION
Du skal vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Hvis du har spørgsmål, kan du rette henvendelse til vores kundeservice på mail: info@dentalinstituttet.dk eller ved at ringe på +45 30 71 60 81 (Mandag - Fredag 08.00-16.00)

TILBAGEBETALING
Når vi modtager varen, tjekker vi den for eventuelle mangler, brud på originalemballage m.m., og ved godkendelse får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglen tilbagebetales, inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen af returvaren/varer.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
Du har reelt taget varen i brug, hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, hvis den mangler, eller den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, eller du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på, eller hvis du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Hvis du har taget varen i brug, ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen bortfalde helt. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Emballagen/indpakningen af varen skal behandles med omhu - hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret eller ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

DU SKAL KONTAKTE OS INDENFOR ”RIMELIG TID”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@dentalinstituttet.dk eller telefonisk på +45 30 71 60 81

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage videre instrukser vedr. håndteringen af reklamationen.
Varen skal sendes til (dog skal kundeservice først kontaktes):

Dentalinstituttet ApS 
Agertoften 1
5550 Langeskov
Danmark

VED BERETTIGET REKLAMATION REFUNDERER VI RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, eller som skal afhentes på posthuset. Du er dog velkommen til at aflevere din reklamationssag til os på adressen. 

PERSONDATA
For at kunne handle på www.dentalinstituttet.dk skal du som minimum oplyse:
1. Navn
2. Adresse
3. Mailadresse

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Dentalinstituttet via e-mail: info@dentalinstituttet.dk.

COOKIES
Ved at benytte www.dentalinstituttet.dk accepterer du, at vi kan bruge cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

LOVVALG OG VÆRNETING
Køb af varer på www.dentalinstituttet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

TOLD OG MOMS
Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Varer, som sendes fra dentalinstituttet.dk, kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU i et forsøg på at unddrage sig lokal told og afgifter.

Bestiller du derimod fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told, som vi ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes dansk moms. Hvis dette er tilfældet, vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på at dette kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger.

KLAGEADGANG
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Kontakt os' på forsiden.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Mæglingsteamet for Forbrugerklager ved Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan finde mere information om, hvordan du indgiver en klage via https://forbrug.dk/klagemuligheder-og-ankenaevn/klager-over-koeb-i-danmark-varer-og-ydelser/

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@dentalinstituttet.dk.

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Mæglingsteamet for Forbrugerklager, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, som også administreres under Nævnenes Hus.

Følg linket for at læse mere og starte en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/maeglingsteamet-for-forbrugerklager-og-forbrugerklagenaevnet/

Sikkerheden på dentalinstituttet.dk er i top. Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår, så det kun er NETS, der har adgang til dine data.

Hverken os hos Dentalinstituttet eller uvedkommende har mulighed for at se de data, der udveksles ved dit køb. Hos dentalinstituttet.dk er dine personlige kontaktoplysninger 100% fortrolige og vi garanterer, at ingen andre kan få adgang til dem.

PERSONDATAPOLITIK 
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos butik Dentalinstituttet og www.dentalinstituttet.dk.

Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.

Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.

www.dentalinstituttet.dk indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:

  • Gennemfører et køb af vores produkter både på www.dentalinstituttet.dk 
  • Opretter en kundekonto
  • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Anmelder vores hjemmeside
  • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback
  • Konkurrencer, events og lign.

 

DEN DATAANSVARLIGE 
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.dentalinstituttet.dk er: 

Dentalinstituttet ApS 
Agertoften 1
5550 Langeskov
Danmark
CVR: 39940396

Kontaktperson: Sisse Wellejus Hansen, 30 71 60 81, Mail: sisse@dentalinstituttet.dk

BEHANDLINGSGRUNDLAG OG FORMÅL 
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse/faktura.

Når du betaler for dit produkt indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Bemærk venligst, at dette ikke skal forveksles med, at du aktivt kan vælge at din browser gemmer dine betalingsoplysninger.

Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet, når dataen ikke længere ses som værende brugbar. Dette kan f.eks. være, når tidsfristen for at reklamere på en vare er overskredet.

ANDRE MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER 
Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, pt. GLS med henblik på levering af dine indkøb.

Hvis du vælger at anmelde vores hjemmeside, vil dit navn og din e-mailadresse blive overført til anmeldelsessiden.

Vi har vores webshop og betalingssystem gennem DanDomain A/S, som fungerer som vores databehandler, samt Bewise som er databehandler på vores kundeklub på www.dentalinstituttet.dk. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside, vil blive fortroligt og sikkert opbevaret i henholdsvis DanDomains- og Bewises datacentre.

Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

DINE RETTIGHEDER 
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:

  • At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
  • At få slettet persondata


Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse info@dentalinstituttet.dk